Het siteverkeer is gedaald. Wat te doen?

Webmasters en site-eigenaren streven er altijd naar om het aantal bezoeken aan hun bronnen te verhogen. De redenen liggen voor de hand, ten eerste: hoe meer bezoekers op de site, hoe groter de kans dat iemand een dienst aanvraagt ​​of een product koopt, en ten tweede, met de toename van het verkeer, is er een potentiële mogelijkheid om op de site te adverteren, waarvan de prijs rechtstreeks afhangt van het aantal bezoekers. … Daarnaast draagt ​​een toename van het verkeer bij aan het verbeteren van siteposities en promotie naar de TOP-10. Helaas doet zich vaak een probleem voor wanneer het voorheen stabiele of groeiende verkeer zonder duidelijke reden begint te dalen of stopt met groeien. Als de negatieve dynamiek aanhoudt, is het nodig om onmiddellijk te beginnen met het oplossen van dit probleem.

Redenen voor de verkeersdaling

Voordat u het probleem oplost, is het noodzakelijk om de oorzaken van het optreden ervan te identificeren. Er zijn momenteel geen volledig geautomatiseerde systemen die dit probleem oplossen. Zoekmachineoptimalisatiespecialisten zijn betrokken bij hun identificatie, gebruikmakend van hun ervaring en verschillende webmasteringstools, evenals zoekanalysediensten. Het verkeer kan om verschillende redenen dalen, min of meer voor de hand liggend en begrijpelijk zijn onder meer:

Ernstige wijzigingen op de site, bijvoorbeeld wijziging van ontwerp, structuur, verhuizing naar een andere hosting of wijziging van het content management systeem (CMS).

Seizoensgebonden daling van de activiteit. Veel goederen en diensten zijn alleen in een bepaalde periode van het jaar populair bij consumenten.

Afgenomen interesse in een onderwerp dat niet seizoensgebonden is. Iets soortgelijks gebeurde bijvoorbeeld met cryptocurrency.

Een site hacken of aanvallen. Dergelijke acties zijn misschien niet altijd merkbaar voor de leek.

In het geval dat de situatie niet onder een van de bovenstaande valt, ligt de kern van de zaak meestal tussen de interne factoren van zoekmachineoptimalisatie, die er in overvloed zijn. Onze praktijk leert dat de situatie van een verkeersdaling meestal gepaard gaat met problemen die in drie groepen kunnen worden ingedeeld: inhoud, links of gedragsfactoren. Vervolgens zullen we elk van deze groepen in meer detail analyseren.

Analyse van sitecontent

Een van de belangrijkste componenten van zoekrangschikking is de tekstuele inhoud van de site. Waar moet je op letten aan de inhoud van de site als het verkeer wegviel?

Spaminess

De reden voor de downgrade van een site in zoekresultaten en, als gevolg daarvan, een afname van het verkeer kan de publicatie van een grote hoeveelheid spam-tekst zijn. Daarom is het noodzakelijk om het tekstmateriaal van de hoofdpagina’s te controleren op overspam, dat wil zeggen op overmatig gebruik van trefwoorden. Verschillende semantische tekstvalidatiediensten kunnen helpen bij het detecteren van overspam. Merk op dat statistieken zoals watergehalte, misselijkheid en stopwoorden tegenwoordig weinig invloed hebben en er geen speciale aandacht aan moet worden besteed. Het is goed om de semantische indicatoren van de tekst te analyseren bij het bestuderen van concurrenten wiens middelen de eerste regels innemen. Als uw indicatoren heel anders zijn, is het logisch om ze te vergelijken met concurrerende.

Semantiek

Gespecialiseerde SEO-optimizers stellen u in staat om de semantiek van interessante sites te ontladen en erachter te komen hoe vaak de pagina’s van concurrenten worden gepromoot. Bovendien is het handig om te analyseren – directe of verwaterde exemplaren van sleutels worden gebruikt door sites uit de TOP van de zoekresultaten. Ook is het bij het analyseren van semantiek de moeite waard om op te letten hoe querygroepen in verband staan ​​met de structuur van de bron. In de praktijk worden individuele pagina’s die zijn gewijd aan een specifiek cluster van zoekopdrachten, beter gepromoot. Grote pagina’s, waar meerdere blokken met onderwerpzoekopdrachten tegelijk zijn geconcentreerd, worden slechter.

Uniek

Een van de belangrijkste punten bij zoekmachineoptimalisatie is het gebruik van unieke teksten. Niet-unieke teksten kunnen zowel opzettelijk als door toedoen van bijvoorbeeld een copywriter worden gepubliceerd die te kwader trouw zijn werk deed en de teksten van iemand anders naar de klant gleed. En hij publiceerde, zonder de moeite te nemen om het resultaat te controleren, de overgedragen teksten op zijn website. Dit gebeurt wanneer klanten taken uitbesteden aan twijfelachtige freelancers. Eenmaal in de index schaadt de overvloed aan plagiaat vervolgens de promotie, tot sancties van zoekmachines toe. Dit probleem kan worden opgelost door de verificatie van teksten op een meer verantwoorde manier te benaderen of door ze te bestellen op beurzen waar het werk van copywriters kwaliteitscontrole ondergaat.

Extern linkprofiel

Zoekmachines bestrijden actief het manipuleren van links. Vereisten voor externe links zijn erg streng, en dit is vaak de reden voor het dalende verkeer.

Competitieve aanval

Eerst moet u uw linkprofiel bestuderen. Als verwijzingen van andere sites verdacht zijn toegenomen, kan dit een signaal zijn van een aanval van concurrenten. De sites worden dus kunstmatig aangedreven onder de sancties van algoritmen. Dat wil zeggen dat een concurrent een groot aantal ankerlinks naar uw site op afvalbronnen kan plaatsen. Door algoritmen van zoekmachines wordt het snel en volumetrisch plaatsen van links op verschillende sites met een slechte reputatie vaak gezien als uw persoonlijke manipulatie. Als gevolg hiervan ga je naar beneden in de zoekresultaten, en soms bevind je je onder een anti-linkfilter. De zwarte methode om concurrenten te verdrinken door gedragsfactoren te bedriegen, werkt op een vergelijkbare manier. Het komt echter vaker voor bij links, omdat het veel gemakkelijker te implementeren is. Daarom is het belangrijk om de dynamiek van uw linkprofiel in de gaten te houden en, in geval van verdachte activiteit, contact op te nemen met de ondersteunende diensten van zoekmachines zodat ze actie kunnen ondernemen voordat dit automatisch en op een negatieve manier gebeurt met betrekking tot uw site.

Fouten bij het werken met externe links

Het komt voor dat site-eigenaren en zonder de deelname van concurrenten zichzelf schade berokkenen om de hierboven beschreven redenen, door onafhankelijk een buitensporig aantal ankerlinks te plaatsen. Het is noodzakelijk om te begrijpen dat linkbuilding een van de belangrijkste tools is voor spampromotie en dat de aandacht van zoekmachines ervoor wordt vergroot. Om overdaad te voorkomen, is het nogmaals nuttig om te zien hoe de SERP’s het daar doen. Dit wordt gedaan met behulp van linkanalysatoren die helpen ankerlijsten van concurrenten leeg te maken en de dichtheid van uw ankerlinks te vergelijken, en vervolgens te focussen op de TOP-3. Op basis van de situatie wordt de dichte ankermassa ofwel verdund met niet-ankerconstructies en massa, of ze benaderen het probleem radicaal en verwijderen onnodige schakels. Is het aantal links daarentegen te klein, dan is het zinvol om het linkprofiel uit te breiden.

De meest effectieve soorten links. Statistieken gebaseerd op een enquête onder meer dan 70 mensen die vertegenwoordigers waren van SEO-afdelingen in verschillende bedrijven of particuliere specialisten

Het is belangrijk om te begrijpen dat moderne linkbuilding gaat over het werken met verschillende soorten links – anker-, niet-anker-, crowdlinks. Voorkom een ​​eentonig linkprofiel.

De kwaliteit van backlinks is afhankelijk van de autoriteit van de site waar ze zijn geplaatst. Controleer donorsites en streef naar hun diversiteit. En vergeet niet dat de site tot een bepaald punt ver kan bewegen, en zodra de link scheefheid een kritische massa bereikt, kunnen problemen beginnen.

Gevolgtrekking

Van tijd tot tijd krijgen alle sites te maken met een terugval in het verkeer. Helaas zijn zelfs goed geoptimaliseerde bronnen met originele inhoud en maak geen misbruik van externe links hier niet immuun voor. Er is gewoon een verandering in de manier waarop de principes van zoekclassificatie werken en wat voorheen niet uitmaakte of de site hielp om het te schaden. Vaker is het probleem van crashes echter triviaal verbonden met fouten gemaakt door webmasters en SEO’s.

In de meeste gevallen kan de opkomst snel worden teruggebracht naar vorige niveaus en zelfs worden verhoogd. Het belangrijkste is om de problemen die zich in de tijd hebben voorgedaan op te sporen en te elimineren. Als u plotseling wordt geconfronteerd met een sterke afname van het verkeer, raak dan niet in paniek en voer een uitgebreide SEO-audit van de bron uit, die u zal helpen de belangrijkste tekortkomingen op de site te identificeren. Als u uw bron onafhankelijk promoot, hopen we dat onze tips in het artikel u hierbij zullen ondersteunen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign antwerpen

https://webdevelopmentapp.com/nl/