Ze zeggen dat als het om salaris gaat, iemand niet krijgt wat hij verdient, maar hoeveel hij vraagt. Blogger Nicholas Cole is het met deze verklaring eens. In zijn Medium-post vertelde hij hoe je een loonsverhoging kunt krijgen en bazen of klanten ervan kunt overtuigen dat je beter voor je werk moet worden betaald. Door de jaren heen heb ik geleerd dat het niet uitmaakt hoe hard je werkt. Uw inspanningen hebben geen grote invloed op hoeveel u verdient en, nog belangrijker, op de mening van anderen over wat u waard bent. Het verdienpotentieel hangt maar van één ding af: de voordelen die u oplevert. Hoe behulpzaam is de persoon die de toiletten wast? Wat is de waarde van iemand die kantoorruimte goed weet in te richten? Hoe zit het met een specialist die klanten ertoe kan brengen uw diensten te gebruiken? Of een ambulancemedewerker? De samenleving waardeert elke activiteit in geld en betaalt degenen die het gewenste resultaat kunnen bereiken – uiteraard afhankelijk van vraag en aanbod. Veel mensen weten hoe ze toiletten moeten wassen. Er zijn maar weinig mensen die een dringende medische operatie kunnen uitvoeren. Wat betekent dit voor uw verdienvermogen? Hoe te begrijpen dat u te weinig verdient, en vooral: hoe u uw waarde kunt verhogen om “fatsoenlijk” te verdienen? Hier zijn enkele manieren. Elke branche heeft vaste rollen en elke rol heeft zijn eigen verantwoordelijkheden. Als u meer wilt verdienen, zoek dan precies uit wat de waarde van uw beroep is en zoek naar bedrijven die bereid zijn meer te betalen aan dergelijke specialisten en waarvoor. Laat me je een voorbeeld geven. Ik heb creatief schrijven gestudeerd op de universiteit. Veel mensen vertelden me dat ik met zo’n specialiteit het minimumloon zou krijgen. Er zijn maar weinig mensen die een behoorlijk inkomen verdienen door te schrijven. Toen besloot ik meer te weten te komen over mijn specialiteit. Ik vroeg me af: “Wie heeft er een goede schrijver nodig en hoe kan ik hiervan profiteren?” Het blijkt dat sommige bedrijfsleiders geen twee woorden op papier kunnen zetten. Dankzij mijn vermogen om verhalen te schrijven en te vertellen, kon ik mijn eigen bedrijf openen. Maar dit was niet gebeurd als ik mijn specialiteit niet had begrepen. Vier jaar lang heeft mijn schrijfcarrière me geen cent opgeleverd. Ik heb gratis gewerkt. Als een beroemdheid een tekstschrijver nodig had, maakte ik van de gelegenheid gebruik. Als een startup een copywriter nodig had, zou ik op het aanbod reageren. Ik schreef elke dag gratis Quora-artikelen. Ik deed gastblogs en werd er niet voor betaald. En toen ik mezelf en anderen bewees dat ik iets kan, toen ik 50.000 abonnees kreeg op mijn blog en duizenden mensen zich abonneerden op mijn mailinglijst, gebeurde alles vanzelf. Dit is misschien wel het belangrijkste advies dat ik kan geven aan iedereen die zijn salaris wil verhogen. Vergeet kleine promoties. Vergeet de woorden: “Ik zou meer krijgen voor de extra tijd die aan het project wordt besteed.” Vergeet alles. Vraag geen loonsverhoging voor een extra uur werk, maar vraag om je aan iemand voor te stellen. Werk voor kunst. En voordat je het weet, ben je aan de top van de piramide. Zeg niet dat u meer moet betalen. Laat deze behoefte zien Ik geloof sterk in de behoefte aan een persoonlijk merk. U moet op internet een afbeelding maken die vertelt wie u bent en wat u doet. Als ik mijn naam google, verschijnt mijn site op de eerste regels van de zoekopdracht. Op de tweede regel komt een link naar een pagina met informatie over mij. De eerste drie pagina’s van Google Zoeken geven je alles: mijn site, artikelen, deelname aan podcasts en links naar mij op sociale media. Ik heb al mijn pagina’s ontworpen en voortdurend foto’s erop bijgewerkt. Elke dag publiceer ik ergens een artikel. Hierdoor kun je gemakkelijk informatie over mij vinden op internet. Als iemand haar ziet, denkt iemand misschien: “Hmm, misschien werken met deze man?” Elke dag nemen ongeveer 20 mensen contact met me op vanwege mijn persoonlijke merk. En ik heb geen reclame of PR nodig. Dus ik mijd mensen die veel praten over hoe cool ze zijn, maar over wie niets op internet te vinden is. Ze lijken achter te lopen. Ze posten niets online om hun woorden te bewijzen. Stop met vertellen. Begin met tonen. En dat geldt niet alleen voor ondernemers. Als je voor een bedrijf werkt, kan je salaris worden verhoogd als je een goed ontwikkeld persoonlijk merk hebt. “Je kunt de klant geen excuses maken” Deze zin zei mijn mentor vaak tegen me, en het klinkt constant in mijn hoofd. Als u eenmaal uw prestaties en waarde begint te rechtvaardigen door u op alle details te concentreren, faalt u. Ja, je kunt uiteindelijk winnen, maar weinig mensen zullen van zo’n overwinning genieten. Het verzinnen van excuses vermindert de waarde van uw werk. Toon de cliënt uw visie, emotionele reactie. Als ik mijn klanten mijn prijzen vertel, zeggen ze soms: ‘Wat een absurditeit. Ik kan een copywriter inhuren voor $ 25 per uur op Craigslist. Ik betaal vijf cent per woord. ” Ja, die keuze kunt u maken. En u krijgt alleen tekst, maar geen stem die het beeld van uw bedrijf en alles wat het doet, overbrengt. En niemand zal je schrijven met de woorden: “Ik was erg onder de indruk van je artikel.” Ik probeer geen rechtvaardiging te vinden voor mijn prijzen. Ik laat mijn echte waarde zien door me te concentreren op het gewenste resultaat. Veel mensen klagen over lage lonen, maar vragen nooit om hogere lonen. Het komt zelden voor dat een werkgever of klant op een ochtend wakker wordt, je belt en zegt: “Hé, ik wil je meer betalen.” Meestal zijn de dingen anders. Zoals ik al eerder zei, mensen verdienen niet hoeveel ze verdienen, maar hoeveel ze vragen. Als het u lijkt dat u meer zou moeten ontvangen, dan moet u er gewoon over zeggen. Vertel dit aan uw werkgever of opdrachtgever. En het allerbelangrijkste: u moet voorbereid zijn op afwijzing, waarna u moet uitleggen wat uw uitkering is en waarom het een verhoging van uw inkomen vereist. https://vacatures.today/cat/Logistics9.html
|
https://www.vindazo.be |
